woensdag 29 oktober 2014

Winterset

Frisse wind en zacht winter wit
Genieten van de seizoenen
Warm beschermd in kleurrijk bolletje


Ik houd van de seizoenen. Het ene jaar wat meer dan het andere. Het aller mooiste vind ik de winter in al zijn pracht. Dan bedoel ik natuurlijk niet bruin en gele drab sneeuw. De regenbuien van ijselijk koud water. Nee, ik bedoel dat ik enorm houd van ijsbloemen tegen het raam als je niet hoeft te krabben. Het serene mooie wit als er in de nacht een vers pak zacht, glinsterende sneeuw is gevallen. De witte krullen op het zwarte ijs kunnen schaatsen. Genieten van plezierige kreetjes op de slee. Een ijs snor bij mijn hond.

Natuurlijk denk ik ieder jaar weer ik heb genoeg mutsen en sjaals om mij te beschermen, maar toch wil ik steeds weer wat nieuws. Ook dit jaar weer heb ik wat moois getoverd van mijn haakpen. Misschien een beetje vroeg, maar ik wilde het toch alvast met jou delen.



















Het is een prachtige omslag kraag, met vier knopen vastgezet, geworden. Je hoeft niet perse de knopen te gebruiken bij het aan en uit doen. Het kan ook over je hoofd alsof je een trui aan en uit trekt. De mannequin is een slanke den, daar valt hij over de schouders. Maar bij Tante Tal zelf, die een stuk minder slanke den is, valt hij netjes op de schouders.



Omdat een setje nooit uit een stuk bestaat heb ik er een mooie bijpassende muts en vingerloze handschoenen bij gehaakt. Hetzelfde kleurverloop en mooie bolletjes komen hierbij terug. Bij de vingerloze handschoenen zijn de bolletjes alleen aan de bovenkant te vinden, zodat je nog altijd alles goed kunt vasthouden.

Ondanks dat ik het setje zelf prachtig vind, wil ik ook de kans geven aan een ander om hem over te nemen. Het is dan ook nog niet gedragen en blijft veilig op de plank liggen om dit unieke setje te bestellen.

De artikelen kunnen los overgenomen worden, maar ook voordeliger als een prachtige set. Wil je meer weten over de verkoopprijzen van deze handgemaakte winterset? Neem dan even een kijkje bij het album Winterset op de fb van Tante Tal.




Omdat ik altijd van variatie houd heb ik ook nog een extra optie gemaakt.
Update: De omslagdoek is gereserveerd.


Liefs
Tante Tal



Geen opmerkingen:

Een reactie posten