maandag 26 mei 2014

Een lief "klein"schattig rozig jongetje

Het grootse in het kleine
Geluidjes zacht 
Knuffelen en ruiken
Wat een babypracht!

Mijn vriendinnetje heeft een zoontje gekregen en natuurlijk hoorde daar beschuit met muizen eten bij.
Guus! Een lief "klein"schattig rozig jongetje, met de mooiste hamsterwangen, waar je duizend kusjes op wil laten landen. Terwijl ik met die kleine Guus in mijn armen langzaam verliefd aan het raken ben, kletsen zijn mama en ik over hoe het ging en gaat. Haar vingers glijden onder het plakband wat de cadeautjes ingepakt met papier bevrijd. Ik hap een stukje beschuit met blauwe muizen weg. Geluidjes ontsnappen aan kleine Guus. Licht protest, omdat ik verschoof en hij uit zijn dromen waas werd verstoord.

Toen ik een datum had geprikt om langs te komen na de geboorte, vroeg ik wat haar wensen waren als ik zelf iets ging maken. "Groen is wel een kleur die wij tof vinden. En sterretjes komen ook voor in zijn kamertje!"; was haar antwoord.
"Sterretjes had ik nog nooit gemaakt, maar dat moet wel lukken."; dacht ik terwijl ik mijn voorraad wol in mijn hoofd doornam.

 Zacht materiaal en grove steken, zorgt voor een licht aanvoelende en goed ademende babydeken

"Wat tof!"; riep zij blij verrukt. Het papier lag aan de kant en zij hield een dekentje voor haar uit. "Met sterretjes en al! Wat leuk!"
Het kleine tweede cadeautje is een hand uitgesneden gevulde lijstje. De vogeltjes komen van de geboortekaart met er achter een stukje stoer behang. Ik vond het wel een leuk gekkigheidje.

Op de achterkant heb ik een klein gedichtje geschreven. Ik weet overigens niet of dat al is ontdekt. ;)


Tante Tal

1 opmerking:

  1. Heb nu pas je blog ontdekt. Wat ben je toch een lieverd! Supermooi kadootje! Xxx Nienke

    BeantwoordenVerwijderen