donderdag 28 augustus 2014

Een kleurrijk pianokrukje

Een regenboog aan kleuren
Bij de prachtig, blauwe kleurtoon
Donker bruin is ook maar zo gewoon
Een vrolijke noot



Deze druilweer dagen had ik een enorm vrolijke opdracht, die ik met jullie wilde delen. Ik mocht een prachtig, mooi houten pianokrukje voorzien van een hoes. De bekleding die erop zat was een beetje uit de tijd en paste niet zo goed bij de rest van de meubels. Wat een leuke uitdaging! Eerst wist de eigenaresse Fiona niet precies wat ze wilde, daarom nam ik op onze afspraak al een begin stukje mee om te laten zien wat het kan worden. Daar viel mijn oog op de prachtige piano! Hij was ook nog eens in mijn favoriete kleur. Een beetje Caribisch blauw. 
Daar word je toch hartstikke blij van? Nou ik wel.

Wij ramde vroeger als kleine meisjes op de toetsen van onze zwarte geverfde piano. Hoopvol probeerde we de vlooienmars en meer van die gekkigheid machtig te worden. Mijn vader speelde de prachtigste melodieën, welke heerlijk waren om naar te luisteren. Hij leerde mij ooit een stukje für Elise. Dat kan ik tot op de dag van vandaag nog steeds. Het is soms wel even zoeken hoe het ook alweer ging. Als we in de herfstvakantie bij zijn moeder (onze oma dus) gingen logeren, dan kregen we van haar ook nog eens les. Zij had een prachtig bruin glimmende piano. Met snuisterijen op kleedjes die erboven torende. Urenlang heb ik lopen stoeien met links en rechtshandige notenbalken. Tevergeefs eigenlijk, want ik ben er echt niet goed in. Ondertussen is de piano ingeruild voor een keyboard. Het is de beurt aan mijn nichtjes en neefjes om op de toetsen te rammen en dan is de koptelefoon aansluiting best prettig! 

Een mooie bloem als het middenpunt

Vrolijk kleurverloop 
Kleurig randje
Alle draadjes netjes weggewerkt
Tante Tal is er helemaal vrolijk van!
Vandaag had ik de laatste steekjes gehaakt en ook al zijn al die kleurtjes heel erg leuk.. de draadjes die erbij komen kijken! Pffff in het kwadraat! 

Maar wees gerust ze zijn allemaal netjes weg gewerkt. Ik heb er een handig boordje in gehaakt waar ik een mooi stuk elastiek doorheen kon halen. Zo blijft hij mooi om de kruk heen zitten. De hoes kan zo ook gemakkelijk in de was, want hij is van 100% katoen gemaakt. Ik heb hem maar gelijk, nadat ik een paar detail foto's had geschoten, naar Fiona gebracht. 


Wat een vrolijke boel!
Je ziet het! Het krukje past helemaal bij de stijl van de piano. Heerlijk kleurrijk!

Daar zullen ze vast avonden pret aan beleven. Vrolijke noten, pingelen dan de kamer in. Ik zie het al helemaal gebeuren.

Is het geen plaatje zo bij elkaar?





Heb jij ook een te gekke uitdaging voor Tante Tal?
Neem dan even contact op via een privé berichtje op www.facebook.com/TanteTal


Liefs
Tante Tal 

3 opmerkingen:

  1. Fjietfjieuw, wat een leuke blog!! De piano krukhoes is geweldig, thnx Tante Tal!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben blij dat je hem ook zo leuk vind!
      Heel erg veel muzikaal genot gewenst.

      Verwijderen
  2. Wat een super kleuren zo bij elkaar!

    BeantwoordenVerwijderen