woensdag 6 augustus 2014

Handig fotolijstje

kattebel
klein gekrabbel
niet vergeten
waar is het nou gebleven? 

Creatieve breinen zijn vaak ook chaotisch. In mijn geval klopt dat helemaal. Daarom heb ik ook een beetje rust en orde nodig om weer goed los te kunnen barsten. Overal in het huis is het langzaam aan relax strandhuisjes gevoel aan het worden, waar alles een vaste plek begint te krijgen. Dat valt niet mee, kan ik je wel zeggen. Mijn meneer is namelijk een flinke sloddervos en daarnaast ook oost Indisch blind. En dat gecombineerd met mijn creatieve chaotische en alweer iets veranderen en klussen manies!
Nou dat is me toch een huishouden.

Sinds een tijdje is er een speciaal hoekje gemaakt voor Tante Tal. Een zolder studio. Alle hebben en houden die los door het huis slingerde is nu op een hoop gegooid. Ondertussen heeft wel veel een vaste plek gekregen, maar echt groot en handig is de ruimte niet. Ik raak dan ook geregeld wat kwijt.
Zo ook kleine briefjes. Handige tips, afspraakjes, een bepaald katoentje wat ik nog moet bestellen een klein bloemetje wat ik met een 0,5 gehaakt heb en ECHT niet kwijt mag raken.... het raakt allemaal geregeld zoek.

Nu heb ik er wat handigs op bedacht en wilde dat ideetje met jullie delen.
Ik heb een oud fotolijstje, van simpel van blank hout en een plastic frontje wat je foto beschermd, omgetoverd tot een leuk bureau prikbordje.

Een fotolijstje omgetoverd in een handig bureau prikbord
Hoe heb ik het gedaan?
Het plastic glaasje heb ik verwijderd uit de lijst en natuurlijk ook de foto. Zo heb je het kartonnetje enkel in het lijstje. Ik heb kroonkurken door de midden gesneden zodat de onderkant vlak is. Deze natuurlijk eerst gepast en gemeten voor ik ze er in vast maakte. Met goedkope alles lijm, maar ik neem aan dat andere soorten lijm ook goed zullen werken, heb ik de kurken met de vlakke kant vastgeplakt op het karton. Goed laten drogen en niets meer aan doen! Zo simpel is het!

Is het niet ontzettend leuk en handig? Ik kon er gelijk de mini boem in vast prikken. Hiervoor gebruik ik normale kopspelden. Ik heb er gelijk twee gemaakt. Om ze niet kwijt te raken en ruimte te besparen komen ze op de schuine wand boven mijn bureau te hangen. Maar dan moet ik eerst de accutol vinden om ze erin vast te schroeven ;) Die foto houden jullie nog van mij tegoed!

Liefs
Tante Tal

Geen opmerkingen:

Een reactie posten