maandag 23 juni 2014

Kim en haar vrolijk gekleurde vriendinnen

Een regenboog aan kleuren
fantasie op de loop laten gaan
pretoogjes

Voor een kleine uk wilde ik een vrolijke muts haken. Dit werd een wel heel schattig mutsje voor een 0-3 maanden baby.
Zo leuk dat ik hem ook wel in een volwassen maat wilde haken, gewoon om te kijken of het wat werd. Altijd leuk om in de verkleedkist te hebben liggen.

Ik houd enorm van spelletjes en gezelligheid. Eens in de zoveel tijd nodig wij verschillende mensen uit die ook van spelletjes en gezelligheid houden voor een hapje eten en een avond vol bordspellen. Nu hadden wij het spel Cro-magnon op tafel liggen (voor diegene die het niet kennen: link ), waarbij je in een stam wordt ingedeeld. Om het spel NOG leuker en hysterischer te maken kan je stam ook stamkleding maken.
Dat kan bijvoorbeeld schoonmaakdoekjes zijn die als lendedoeken gebruikt kunnen worden en misschien wel een vliegenmepper als knots.. of of.. nou je snapt het wel, de mogelijkheden zijn groots. Als je dan vol ornaat in je groep zit, kan je gemakkelijker in de rol kruipen van de oermens. Zo had ook een team een grappige manier gevonden om een groepje te vormen. Zij gebruikte mutsen en keukenschorten om zichzelf kenbaar te maken. Maar Kim had een wel heel bijzondere muts gevonden. Namelijk een net vers van de haak gekomen, eenhoornmuts. Laat het nou zo zijn dat zij gek is van eenhoorns! Of ze nou dat spelletje gewonnen had of niet, met die muts kon haar avond natuurlijk niet meer stuk ;)

Aan het einde van de avond vond ik het leuk om die haar cadeau te doen.
"Leuk voor carnaval!"; zei haar vriend
"Leuk voor elke dag!"; zei Kim. Helemaal in haar nopjes met haar nieuwe gekleurde hoofddeksel.

Een paar weken later vroeg haar vriend aan mij of ik nog eens zo een muts kon maken. Haar vriendinnen vonden haar muts zo grappig. Ze wilde er graag allemaal een. Maar dan allemaal in een andere kleur.
"Dat moet wel lukken hoor!"; grinnikte ik. Gelijk die avond begon ik al te haken van de mutsen en knippen van de haren. Ik wilde niet een egaal gedeelte voor de haren, maar een kleurval in dezelfde tinten.
Via een sneak preview foto waren ze al een tijdje goed gekeurd en zouden ze even laten weten wanneer ze opgehaald zouden worden. Vandaag is het zover! De pluizige, vrolijk gekleurde unicorns krijgen hun nieuwe 'baasjes' te zien!
 

Vind je ze niet te schattig voor woorden? Binnenkort krijgt Tante Tal nog een foto waar de drie vriendinnen met de mutsen bij elkaar geposeerd staan.


Wil jij ook graag een mooie unicorn muts in een speciale kleur? Neem dan even contact op met Tante Tal voor de mogelijkheden.

Fijne dag allemaal!
Liefs Tante Tal.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten