zondag 29 juni 2014

Zomers blauwe honinggraat

Vlijtige vingers werken aan kleur en vorm
Niet voor mij
De beste zomaar cadeautjes
Beide vrolijke gezichtjes


Lekker onder uit gezakt op de bank met de nieuwe simply haken. Na de weekelijkse boodschappen te hebben opgeruimd is dat toch echt lekker uitpuffen. Op het gemakje bladeren door de patroontjes en verhaaltjes. Ook al ben ik al een gevorderde haakster en de patroontjes soms inderdaad wat 'simply' zijn zie ik soms toch mijn eigen draai aan een ontwerpje.
"Wat een leuk patroontje!"; kirde ik het uit. "Die ga ik snel maken, maar dan in een mooie tint blauw!"
Dat kan ook haast niet anders. Blauw is zo mijn favoriete kleur! Vooral turquoise en zeegroen (wat ik ook nog blauwig vind ogen.
Al snel had ik een wolletje en een geschikte haaknaald gevonden voor het patroon.
Het was even uitvogelen wat mijn maat dan zou zijn, maar dapper begon ik aan de eerste toeren.

Een prachtig figuurtje ontwikkelde zich al snel. Het doet mij denken aan honingbijen in hun korf.
Bij de armen kwam ik toch even in de problemen, maar daar heb ik mij wel door heen geworsteld. Het staat niet altijd even handig beschreven. 


De laatste steken aan de boordrand erbij verzonnen. Voor zowel de armsgaten als die van de onderkant.

Ik kon haast niet wachten om hem te passen! Wat een mooie zomers, luchtig truitje.

Maar helaas Tante Tal haar buik is net iets te gezellig aanwezig. En ook de vrouwelijke genen met goed bedeelde bovenkant werkt niet vaak in het voordeel. De gaten bovenin leken dan ook groter dan onderin. Toen ik hem weer uittrok was ik teleurgesteld. "Wat een werk! Wat zal ik er eens mee doen?"
Een klein stemmetje klonk in mijn achterhoofd: "Ik wil nog wel eens een mooie trui van jou hebben!"
Meteen wist ik wie ik er enorm blij mee kon maken. Toen ik haar de trui liet passen zat die perfect. Helemaal top! En laat zij de kleur nou net zo mooi vinden als ik.... alsof het ervoor gemaakt is ;)

Ze moest wel een selfie in de nieuwe trui maken om hem te laten zien aan jullie allemaal.
Dat staat haar goed op die 'Truifie', vinden jullie ook niet?


Het patroon van deze trui komt uit Simply haken. 01/2013 blz 24. Het is een trui van Gudrun i Gardi. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten