dinsdag 8 juli 2014

Stoer dier op je hoofdje

Heerlijke uitspraken
Giegeltjes die het hart raken
Kleine ontwerper in spé
Hopelijk heerlijk tevree

"Mijn zusje heeft een mooie muts bestelt, maar nu zou ik ook graag een mooie muts willen."
"Wat voor muts zou je willen?"
"Ik wil wel een stoer dier als mijn muts!"
"Een stoer dier? Wat vind jij dan een stoer dier?"
Hij hoefde niet zo lang na te denken over zijn antwoord. "Een Konijn! Niet zomaar een konijn. Hij moet rood met wit bovenaan zijn en dan grijs met wit erna. Er moet ook oranje in voor een worteltje!"

Al snel ging ik voor deze vijfjarige jongeman aan de slag. Ik had nog nooit een konijnenmuts gemaakt, maar voor alles een eerste keer. Het moest wel een beetje een stoere muts worden. De basis was niet zo moeilijk, die had hij ten slotte al zelf ontworpen. Maar dan? Een gewoon neusje opnaaien? Nee, dat is veel te kinderlijk. Schattige knoopjes voor ogen en hangoren? Dat is toch ook echt iets voor een schattige peuter. Hij wilde tenslotte graag een stoer konijn. Vlijtig ging ik aan de slag en dit is het geworden:

Hij heeft enorm dikke wangen, omdat hij al zoveel worteltjes heeft gegeten! Maar hij heeft nog steeds honger....
Wat hoort hij nou? Heeft zijn nieuwe baasje Sybren een nieuw worteltje voor hem? Maar dat vind hij even fijn.
Hij wiebelt er helemaal van met zijn oren!







Zijn oren kunnen in een andere stand gezet worden. Het worteltje kan los of vast door middel van een drukker. Zo kan je kiezen of hij genoeg gegeten heeft of er nog wel een mag snoepen onderweg.


Zorg je goed voor je nieuwe vriendje Sybren?

Liefs
Tante Tal

















Geen opmerkingen:

Een reactie posten