donderdag 24 juli 2014

Vrolijke stappers

Kleine voetjes
Wiebelende tenen
Vrolijk bekleed


Met mijn grote bak koffie, slippers aan, slaaphaar nog door de war schoof ik voorzichtig achter de laptop om eens op te starten. Ik kan je wel verklappen dat het soms een beetje langer duurt dan de andere keer om goed wakker te worden. Meestal is dat doordat ik nog in de late uurtjes zat te haken. Heerlijk als het muisstil in huis is en de donkere nacht door het zolderraam te zien is. Nog even wat patronen uitwerken of een mooie nieuwe op het spoor zijn. Nog heeeeeeeeeel eventjes een toer afhaken. Ik kom zo! Echt! 

Stiekem sjoemel ik met nog een toer en nog een om bedtijd een beetje te rekken. Voor dat ik er erg in heb is het al weer bijna ochtendgloren als ik toch met tegenzin mijn haakwerk aan de kant heb geschoven. Precies zo, dat ik er de volgende dag gelijk mee verder kan.

Zo zat ik daar dus, net wakker en rustig aan het opstarten. In mijn inbox spotte ik het volgende bericht:

"Hoi hoi

Een vriendinnetje vertelde mij dat ik even contact met jou kon opnemen. Ik had een foto gezien van gehaakte baby slippers. Nu is de vraag: Kan jij dit maken?
Groetjes A."


Maar dat is even leuk! Daar had ik zeker zin in. Nadat ik de maten van de kindervoetjes in bezit had kon ik het patroontje, wat ik in mijn hoofd had, verder ontwikkelen. Een paar steken hier, een toertje daar. Wel opschrijven op een kladje, want je moet er nog precies zo een maken!

Het resultaat mag er wezen! Wat vind jij?

Vrolijke zomer slippers 
De vrolijke zomer slippers zijn gemaakt van 100% katoen en kunnen gewassen worden. De zooltjes zijn in een dubbele laag gehaakt, zodat het zachter aanvoelt. Kleine kindervoetjes verliezen snel hun schoentjes, daarom heb ik achterlangs de voet een bandje rond gehaakt. De hiel is wel vrij. Ook loopt het bandje naar de grote teen een beetje schuin. De buitenkant voet heeft een 'iets' langere baan en een vrolijk bloemetje erop genaaid. Een sierlijk lichtroze randje maakt het geheel compleet.
Tante Tal geeft wel altijd een waarschuwing bij gehaakte schoentjes. De leuke schoentjes bieden geen enkele steun aan de voet. Ze kunnen soms ook wat glas zijn. Daarom zijn ze echt bedoeld voor de kindjes die nog niet kunnen lopen.

Mocht jij ook intresse hebben in een met liefde gehaakt paar slippertjes. Neem dan even contact op met Tante Tal via een PM bericht.

Liefs, 

Tante Tal 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten